.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حباب قیمت طلا چطور ایجاد شد؟

حسین باهر دبیر کل آکادمیک مدیریت ایران در گفتگو با افکار با بیان اینکه قیمت طلا در حال حاضر بر اساس عرضه وتقاضای واقعی نیست بلکه براساس حباب است گفت: طلا وارد بورس کشور شده و بهترین وسیله برای حفظ قدرت خرید مردم به شمار می رود و تا زمانی که دولت اقدام به توزیع عمده طلا کند، فاصله بین دلار دولتی وآزاد از طریق عرضه دلار بیشتر به بازار کاهش ندهد طبل توخالی تورم از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه این حباب ناشی از مسئله روانی در میان مردم ازجمله بدگمانی آنها نسبت به مخدوش شدن امنیت اقتصادی ، نابه سامانی موجود در اقتصاد ایجاد می شود گفت: همین مسائل روانی سبب می شود افراد پول های سرگردان خود را از طریق مختلف از جمله سرمایه گذاری در سکه کنند به گونه ای نمونه این امر در چند سال گذشته د رمسئله مسکن ایجاد شده بود.

دبیرکل آکادمیک مدیریت ایران ادامه داد: وجود طلا در دست دولت وتوزیع کافی آن درمیان افراد جامعه سبب برطرف شدن این مشکل در کوتاه مدت می شود ولی در بلندمدت نیاز به تغییرات بنیادین در ساختاراقتصادی است به گونه ای اقتصاد کشور تحت تاثیر مسائل جهانی عکس العمل نشان می دهد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: با آزاد کردن طلا در دست بانک ها این حباب می ترکد در صورتی که بانک ها سکه و دلار را به طور مستقیم عرضه نکنند یک بد گمانی میان مردم در خصوص ورشکستی بانک ها ایجاد می شود و افراد جامعه سعی خواهند کرد نقدینگی خودشان را تبدیل به طلا کنند .

باهر خاطر نشان کرد: بدگمانی مردم به سیاست های پولی بانک مرکزی از طریق بازی با اموری همچون پول بهره ، سود بهره ، صفر سبب ایجاد چنین مسائلی در اقتصاد کشور شده است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرشاد راعی 2 ارديبهشت 1390
هی گفتی بازار بورس دچار حباب شده ، نگو که بازار طلا از یه طرف مخفیانه برای خودش حباب تولید کرد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.438 seconds.